Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року, наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406, листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-176 від 25.03.2020 року, в «Сумському вищому училищі мистецтв і культури ім. Д.С. Бортнянського» комунальному вищому навчальному закладі Сумської обласної ради оголошено карантин та організований освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання з урахуванням специфіки навчального процесу в закладах культурно-мистецького спрямування, видані відповідні накази про роботу закладу під час карантину.
Відповідно до цього викладачам під час організації роботи в період карантину рекомендуємо:
- використовувати в роботі «Положення про порядок використання технологій дистанційного навчання»;
- забезпечити виконання освітніх програм та типових навчальних планів, зокрема шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладу.
З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання типових навчальних планів (освітніх програм) використовувати інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, розроблені викладачами веб-ресурси, практикувати індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу.
Дистанційне навчання можливе із використанням інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема: Google Site, Google Classroom, Class Dojo, CISCO WEBER , Classtime, Facebook, Skype, Viber, Telegram, Padlet, Hangouts, Zoom.
Рекомендації щодо використання онлайн-сервісів для викладачів:
- Платформа Classtime
- Zoom уроки під час карантину
- Налаштування сервісу Zoom для відео-трансляцій
- Платформа Дія. Цифрова освіта
Роботу викладачів під час карантину рекомендуємо організовувати наступним чином:
- проведення онлайн-уроків зі студентами у прямому контакті;
- проведення онлайн-лекцій онлайн або зі створенням запису;
- підготовка аудіоповідомлень із конкретними завданнями (слуховки, музичні диктанти, тощо);
- відділ співу: створення і надсилання відео розспівок, «мінусовок», тощо для проведення онлайн-занять.
- завдання для студентів з використанням аудіо- або відеозаписів з подальшим аналізом;
- надсилання фото виконаних письмових завдань, ескізів, художніх робіт;
- надсилання тестових або інших завдань у вигляді документу Word або іншого файлу;
- складання списків творів та посилань для прослуховування або відео переглядів;
- відкриття персональних блогів викладачами із записом коротких відео з поясненнями та завантаженням на канал Youtube.
Необхідно інформувати всіх студентів та їх батьків про особливості освітнього процесу в період карантину.
Надати рекомендації студентам щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
Надавати студентам музичних спеціалізацій аудіозапис фонограм фортепіанних партій інструментальних творів для дистанційної роботи. Для цього залучити концертмейстерів, які підготують аудіо записи необхідних музичних творів.
Надавати студентам випускних курсів комплекси контрольних завдань (опитувальних тестів, екзаменаційних білетів, питань музичних вікторин) з дисциплін теоретичного курсу (музично-теоретичних дисциплін, історії мистецтв, художніх, хореографічних, театральних, хорових тощо).
Для ефективного впровадження системи дистанційного навчання передбачити форми зворотного зв’язку (контролю) зі студентами та їх батьками.
Рекомендувати посилання на перевірені веб-сайти із тематичними фільмами, театральними виставами, концертами, образотворчими виставками, відео екскурсіями по музеях, художніх галереях тощо.
Також рекомендуємо здійснення викладачами іншої організаційно-методичної роботи, в тому числі з питань самовдосконалення з метою здобуття нових професійних компетентностей.
Рекомендовано:
Пропонуємо викладачам використовувати такі форми організаційно-методичної роботи під час карантину:
- вдосконалення власної виконавської майстерності;
- самостійне ознайомленні з новою методичною літературою;
- визначення певної педагогічної проблеми та робота над її вирішенням;
- аранжування, транспонування (за необхідності), перекладання творів для впровадження в освітній процес;
- розробка робочої навчальної програми з навчальної дисципліни, на підставі типової навчальної програми;
- розробка навчальної програми з навчальної дисципліни, що не має затвердженої типової навчальної програми;
- розробка методичних матеріалів щодо виконання творів навчально-педагогічного репертуару тощо;
- складання опитувальних тестів та завдань для тематичних уроків, екзаменів, теоретичних творчих змагань – конкурсів, олімпіад тощо;
- складання та упорядкування методичних наочних матеріалів, збірок педагогічного репертуару з власним перекладанням і аранжуванням вокальних/інструментальних творів для солістів, ансамблів, оркестру, хору тощо;
- віддалена участь у роботі методичних об’єднань, науково-практичних конференцій з використанням веб-сервісів, закритих спільнот в соціальних мережах (Вайбер/Телеграм/Фейсбук/Інстаграм);
- дистанційне навчання в рамках підвищення кваліфікації (з урахуванням вимог постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
зі змінами).
Наголошуємо про необхідність всім педагогічним працівникам на період карантину вести облік своєї роботи. Після закінчення карантину педагогічні працівники надають керівнику навчального закладу письмові звіти за наданими формами, які можна завантажити за посиланням: https://drive.google.com/open?id=1idosHxly9wAx0bckj3nW-vgMw7wXhfjC